Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Rozumiem

Piękne pożegnanie lata pod żaglami. Relacja z Regat Sportgas Sailing Cup 2020.

Ostatni weekend kalendarzowego lata w Gdańsku był pod każdym względem idealny. Było gorąco i słonecznie, wiał ożywczy wiatr od morza, a wszystko podczas Regat Żeglarskich o Puchar Prezesa PGNiG SA – Sportgas Sailing CUP 2020 (18-20 września).
W piątek, w pierwszym dniu Regat, mogliśmy się zapoznać z jednostkami typu Balt 23 oraz regulaminowymi zawiłościami przedstawionymi przez dyrektora Narodowego Centrum Żeglarstwa Macieja Szafrana oraz sędziego naczelnego zawodów Zbigniewa Czubka. Po losowaniu jachtów odbyły się wyścigi próbne na akwenie Wisły Śmiałej.
PSG_logotypy_lite
Natomiast w sobotę przed południem wypłynęliśmy już na otwarte morze. I to dosłownie, bo akwen Charlie – należący do Narodowego Centrum Żeglarstwa w Górkach Zachodnich - znajduje się na skraju Zatoki Gdańskiej i wód Bałtyku.
Łódki 6 motyle_lite
Tam poczuliśmy powiew wiatru i prawdziwej przygody, która przyniosła nam wszystkim wiele radości  i pozwoliła w pełni rozwinąć żagle. Najlepsza w trzech - z czterech - wyścigów finałowych była załoga PGNiG Upstream Norway, pod kierownictwem pasjonata żeglarstwa i prezesa tej spółki Marka Woszczyka, wspieranego przez zgranych i opływanych członków załogi: Zbigniewa Gutkowskiego, Cyryla Federowicza i Macieja Zwierzchowskiego.
I miejsce_lite
Natomiast w ostatnim starcie zwyciężyła ekipa PGNiG1 w składzie z wiceprezesem ds. finansowych Przemysławem Wacławskim, Maciejem Grabowskim, Robertem Łabędziem i Rafaelem Świądrem. Zapewniła sobie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej naszych regat.
II miejsce zbiorówka_lite
Natomiast trzecie miejsce na podium wywalczyła załoga DZP. Piotr Jackowski, Marcin Krakowiak, Jacek Turczynowicz i Paweł Grzejszczak.
III miejsce_lite
Bardzo miło nam było widzieć w kilku załogach panie zakochane w żeglarstwie, a w reprezentacji PGNiG Termika, która zajęła szóste miejsce w imprezie, stanowiły one aż połowę składu. To niewątpliwie ociepla wizeunek tego wydarzenia i pokazuje pożądany kierunkiem zmian regulaminu Regat.
 IV miejsce_lite Termika Sailing Team 4 2020_lite
Wieczorem spotkaliśmy się wszyscy w kameralnym Sky Barze, na siódmym piętrze hotelu Holiday Inn położonego na zrewitalizowanej Wyspie Spichrzów, visa a vis zabytkowego Żurawia. Widok na Gdańsk z tarasu zapierał dech w piersiach, gdy mogliśmy podzielić się swoimi wrażeniami i nawzajem gratulować udanych startów.
Zanim doszło do rozdania nagród, była też okazja do spotkania z wyjątkowymi ludźmi morza, którzy w żeglarstwie znaleźli prawdziwy sens i radość życia. Swoimi wspomnieniami i podpowiedziami jak dać się ponieść morskiej przygodzie podzielili się z nami Zbigniew Gutkowski, Jacek Siwek i Kamil Niemira. A panel dyskusyjny poprowadził z wdziękiem znany dziennikarz Waldemar Heflich, wiceredaktor naczelny nowezagle.pl i wieloletni redaktor naczelny magazynu „Żagle”.
Po oficjalnej dyskusji mieliśmy okazję rozmawiać z zaproszonymi gośćmi w mniejszym gronie, nawet indywidualnie. Było to bezcenne doświadczenie, które przekonuje, że #Pasja do żeglarstwa i pozytywna #Energia, jaką ta dyscyplina sportu wyzwala to najlepszy sposób na aktywny #Relaks.
Potem mogliśmy się cieszyć z trofeów i pamiątek przygotowanych przez działy marketingu grupy PGNiG, EuRoPol Gazu oraz Sportgas. Najwytrwalsi, tuż przed północą, mogli jeszcze wziąć udział w losowaniu dodatkowych upominków, w tym voucherów na pobyt w wypoczynkowych ośrodkach Geovity. Cały wieczór był okazją do integracji ludzi z naszej branży w niecodziennej scenerii „starego” Gdańska.
 Puchary_lite
Torby 2_lite
Większość z nas niedzielne przedpołudnie spędziła na spacerach po zatłoczonym Długim Targu, urzekającej ulicy Mariackiej, nabrzeżu Motławy czy w otoczeniu nowoczesnej zabudowy Ołowianki. Ale wszystko, co dobre musi mieć swój finał, Jednak wiemy, że za rok wrócimy do Gdańska i na gościnny obiekt Narodowego Centrum Żeglarstwa w Górkach Zachodnich na kolejną edycję Regat Żeglarskich o Puchar Prezesa PGNiG – Sportgas Sailling CUP.
Miłość do żagli jest bezwarunkowa, wciąga coraz bardziej, bardziej i bardziej. W głowach krążą nam już pomysły na nowe projekty. Dlatego zachęcamy do wstępowania do sekcji żeglarskiej Sportgas. Składka członkowska to jedyne 10 złotych miesięcznie, a za tak niewiele, przy wsparciu naszych strategicznych partnerów: Ministerstwa Sportu, PGNiG SA i być może w przyszłości kolejnych spółek z Grupy Kapitałowej będziemy mogli wspólnie realizować marzenia. Im nas będzie więcej, tym więcej będzie okazji do ich realizacji.
Regaty żeglarskie to perspektywiczny projekt, który będziemy rozwijać. Przyniosły nam wszystkim wiele radości i dobrej zabawy. Na pożegnanie lata dopisała nam też piękna słoneczna pogoda, a w decydujących wyścigach finałowych powiało porządnie, więc było sporo emocji na wodzie. Tegoroczne Regaty zorganizowaliśmy w wyjątkowych warunkach, z zachowaniem wszelkich niezbędnych procedur związanych z pandemią koronawirusa. Z każdym eventem jesteśmy bogatsi o doświadczenia pozwalające nam dbać o zdrowie uczestników w tym trudnym dla wszystkich czasie – stwierdził prezes Towarzystwa Sportgas Waldemar Mnich.
Regaty odbyły się we współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim i dzięki wsparciu finansowemu partnera strategicznego - firmy PGNiG oraz Ministerstwa Sportu w ramach projektu aktywizacji sportowej Sportgas. Patronatem honorowym objął je Prezes Zarządu PGNiG Jerzy Kwieciński, a udział w nich wzięli przedstawiciele spółek z branży naftowej, gazowniczej, energetycznej i ciepłowniczej, a także podmioty od lat współpracujące z nami.
Wyniki Regat Żeglarskich o Puchar Prezesa PGNiG SA – Sportgas Sailing CUP (Gdańsk, 18-19 września):