Z uwagi na zbliżający się ultramaraton Robinsonada, część setkowiczów postanowiła przeprowadzić mocniejszy trening, a bardziej asfaltowa trasa pozwoliła wykręcić lepsze wyniki. Osoby, które nie przygotowywały się do Robinsonady, pokonały trasę w swoim romantycznym tempie.
Ruszyliśmy z Placu Bankowego w Warszawie 13 lipca o godz. 8:30 (grupa romantyczna) i o 9:30 (grupa planująca cięższy trening przed Robinsonadą). Trasa rajdu w całości biegła wyznaczoną w 2023 roku trasą rowerową „Zielona 7 – gravel” https://www.zielona7.pl/gravel/.
Pierwsza połowa trasy biegła malowniczą ścieżką wzdłuż Kanału Żerańskiego i Zalewu Zegrzyńskiego.
W połowie trasy zatrzymaliśmy się na obiad w Nasielsku. Ponownie wybraliśmy znaną nam z poprzedniego rajdu restaurację Kartoflisko. Niespodziewanie grupa pościgowa dotarła na miejsce pierwsza, niepostrzeżenie mijając gdzieś po drodze romantycznych (?). Po pysznym, wspólnym obiedzie ruszyliśmy w dalszą drogę.
Praktycznie cała dalsza trasa wiodła drogami i ścieżkami asfaltowymi, dlatego wykorzystywaliśmy maksymalnie zalety jazdy w grupie. Trening był intensywny – średnia prędkość ponad 27 km/h, a w moim przypadku także moc 230 W.
Po dotarciu do Ciechanowa obejrzeliśmy Zamek Książąt Mazowieckich. W planie była także wizyta w ogródku piwnym Browaru Ciechan. Niestety pierwsza, szybka grupa dotarła w czasie, gdy pijalnia piwa była zamknięta. Grupa „romantyczna”, która dotarła na miejsce później, miała więcej szczęścia i w nagrodę mogła skosztować Ciechana (oczywiście byliśmy już po rajdzie, więc mogliśmy ugasić pragnienie złocistym trunkiem).
Powrót pociągiem pełnym kolarzy minął bardzo szybko i wesoło. Po takiej zaprawie na Robinsonadzie na pewno wykręcimy doskonałe czasy.
Info także na: Facebook i (@sportgas.pl) • Zdjęcia i filmy na Instagramie
ORLEN Polska Spółka Gazownictwa Enea PGNiG Grupa Kapitałowa Energetyka, Rynek Energii - CIRE.pl PGNiG Obrót Detaliczny Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A.